22 Mart 2017 Çarşamba

HAYVAN DENEYİ NEDİR NE DEĞİLDİR ? /ANİMAL TEST/

Hayvan deneyleri/testleri, hayvanların bilimsel araştırmalarda kullanılmasına denir. 
Birçok hayvan deneyde kullanıldıktan sonra ötenazi ile öldürülür. 
Laboratuar hayvanlarının kaynakları ülkelere ve türlere göre değişim gösterir; bir çok hayvan özellikle bu amaçla yetiştirilirken, bir çok diğer hayvan da doğal ortamlarında yakalanabilir, veya hayvanları açık artırmalardan veya hayvan dövüşlerinden elde eden bu işin tüccarları tarafından tedarik edilebilir.


Laboratuarlardaki hayvanlara uygulanan düzenlemeler türlere göre değişiklik gösterir. 
ABD’de AWA koşulları ve National Institute of Health (NIH-Ulusal Sağlık Kurumu)’nun Guide for the Care and Use of Laboratory Animals (Laboratuar Hayvanlarının Bakımı ve Kullanımı- The Guide) gözetimi altında, bilimsel olarak makulluğu ispatlanabiliyorsa, hayvanlar üzerinde her türden prosedür uygulanabilir.
 Genel olarak, araştırmacıların kurumun veterinerine ve Animal Care and Use Committe (IACUC- Hayvan Bakım ve Kullanım Komitesi)ne başvurması gerekir.
 Her araştırma kurumunda bu birimlerin bulunması zorunludur.
 IACUC, hayvan içermeyen alternatifler de dahil diğer alternatiflerin göz önüne alındığından, deneylerin manasız şekilde eski deneyleri tekrar eden deneyler olmadığından ve eğer yapılan çalışmayla alakası yoksa hayvanların çektiği acının giderilmesinden emin olmalıdır.
 Bir laboratuar veterineri olan Larry Carbone, yaşadığı tecrübelere dayanarak IACUC’un çalışmalarını türlere bakmasızın ciddiye aldığını, ama primat kullanımının daima sorun olduğunu yazmaktadır.
Fareler, sıçanlar, kuşlar Hayvan Refahı Yasası’na dahil değildir (ama the Guide’a dahildirler) ve seneler boyunca Kongre’nin ve Amerikan Tarım Bakanlığı (USDA)’nın “hayvan” tanımlaması defalarca değişmiş, ve bu değişimler sırasında belli başlı hayvan türleri hayvan refahı yasasına dahil edilirken diğerlerinin, özellikle de çiftlik hayvanlarının yasanın dışında tutulmasına dikkat edilmiştir.

Yazının devamına buradan bakabilirsiniz. 
Bir sonraki yazıda hayvan testi yapan firmaları ve daha sonra da yapmayan firmaları yazacağım.
Yapmayan diye bildiğim o kadar çok marka varmış ki sizde görünce şaşıracaksınız.
Elimdekiler bitene kadar kullanacağım ve bittikten sonra o markalardan daha ürün almayacağım.

6 yorum:

  1. çok ciddi ucu açık kalan bir konu bu hayvan deneyleri
    yapmıyorum dediği halde
    ÇİN PİYASASINDA satışı varsa eğer çin de kesinlikle deney yapılmadan satış izni yok.
    Yani sen deney yapmıyoruz asla diyerek o piyasada yer alıyorsan demektirki test yapıyorsun ülkede satışının olabilmesi için.
    günümüzde test araçşarı çok gelişti hayvanlar üzerinde test edilmeye gerek bile yok aslında kendilerine kolay geldiği için yapıyorlar.
    ben evimde 2 kedi besliyorum ve gözlerinin içine bakıyorum her saniye orada çekilen azabı düşünemiyorum bile :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynen öyle ben sürekli kullandığım markaları gördüm şok oldum. yavaş yavaş onları bırakmayı düşünüyorum.

      Sil
  2. yaa oldukça faydalı ve merak ettiğim bir konunun yazısını yazmışsın tebrik ederim :) firmaların olduğu yazını da çok merak ediyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. en kısa zamanda paylaşıyorum canım şu sıralar yoğunum birde araştırma yapıyorum yanlış şeyler yazmayayım diye

      Sil
  3. ben de yazmıştım bu konuda bir yazı bazı markalardan bir türlü emin olacak kadar bilgi bulamıyorum ama..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende bu aralar araştırıyorum bakalım

      Sil