19 Mart 2016 Cumartesi

BLOGUMA NASIL HEADER (BAŞLIK) YAPABİLİRİM ? #1

           

          Blogum çokta güzel olmayabilir çünkü 1 yıldır yeni yeni şeyler öğrenip,araştırıp deniyorum. Bu aralar yine bir sürü şey öğrendim ve sizlere aktarmayı düşünüyorum. Çünkü yeni bir blog açtıysanız yada benim gibi blogunuz vardı ama çok bir bilginiz yoktu işte size öğrenmeye fırsat, hadi hemen başlayalım :)

Hazır olan bir sürü şeçenek var ama siz onları beğenmediğiniz yada istemediniz o zaman bir kaç basit programlar sayesinde istediğiniz gibi ve sınır header tasarımı yapabilirsiniz.

KULLANDIĞIM PROGRAMLAR

Bende yeni yeni kaptım işi şuan bir kaç program var bilgisayarımda ama severek kullandığım sizin de belki adını duyduğunuz PhotoScape programı.Kullanışı gayet basit. Bir kaç ekran görüntü ile sizlere yapmayı da anlatacağım.

ADIM ADIM HEADER (BAŞLIK) OLUŞTURMA

İlk olarak photoscape programını indiriyoruz.
İndikten sonra kurup açıyoruz.

Bu sayfa açılıyor;
Sayfa sekmesine tıklıyoruz


Açıldıktan sonra düzenle butonuna basıyoruz.




Bu ekran çıkıyor karşımıza
Aşağıda görülen yeniden boyutlandır butonuna tıklıyoruz.



Yeniden boyutlandır butonuna basınca karşımıza direk bu sayfa çıkıyor.
Burada dikkat edilmesi gereken bir şey var!
En boy oranını koru kutucuğunu işaretlemeyin yoksa tüm boyutlar aynı olur.


Ev seçeneğinin yanındaki nesne seçeneği seçiyoruz.
Orada dağ resmi olana tıklıyoruz 2 seçenek çıkıyor;
Foto... ve Pano Fotoğrafı 
Biz Foto... yazana tıklıyoruz.


Açılan pencere bizim bilgisayardaki resimlerimiz geliyor.
Buradan eklemek istediğinizi seçmelisiniz.
Seçtikten sonra butonuna basabilirsiniz. 



Aç dedikten sonra resim boş ekrana ekleniyor.
Ve aşağıdaki resimde gözüken yeni bir pencere açılıyor.
Buradan boyut ve şeffaflığı ayarlayabiliyoruz.
Sonra Tamam'a tıklıyoruz işimiz bitiyor.
Birden fazla resim eklemek isterseniz adımları tekrar yapmalısınız.



Kaydet'e basıyoruz ve karşımıza yeni bir pencere açılıyor.
Orada da farklı kaydet'e tıklıyoruz ve bilgisayarımıza kaydediyoruz.
İşte bu kadar :)





 Ben kendi adım ile örnek oluşturdum.


 Sizde bu şekilde yapabilirsiniz.



Eğer aklınıza takılan bir şey olursa yazmanız yeterli

Yardımcı olurum :)






UMARIM SİZE FAYDALI BİR YAZI OLMUŞTUR.
BUNDAN SONRAKİ YAZIDA DA YAPTIĞIMIZ BAŞLIKLARI BLOGUMUZA EKLEYECEĞİZ.
MERAK ETTİĞİNİZ KONU VARSA YARDIMCI OLABİLİRİM VE ONUNLA İLGİLİ YAZI YAZABİLİRİM.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder