28 Ekim 2016 Cuma

İngilizce Sorunu





Herkese merhabalar blogumu ilk açtığımdan beridir böyle bir yazı yazmadım.
Sizlere de değişik gelecektir.
Aslında sizlerin fikirlerine ihtiyacım var.

İngilizcem A2 seviyesinde aslında B1 başındayım ama uzun zamandır dersi görmediğim ve günlük yaşantımda ingilizce kullanmadığım için unuttum.
Artık DGS işlerimde bitti ve okula kayıt oldum.
3.Sınıf işletme öğrencisiyim :))
Okulu bitirdikten sonra bir yıl bekleyip kendimi toparlayıp yurtdışında yüksek lisans yapmayı istiyorum.



İlk olarak ingilizcemi orta seviye üzerine çıkartmak istiyorum.
Ama kursa gitmeye vaktim yok ve bana göre de kurs bir işe yaramıyor.

Şimdi sizlere soruyorum kendi kendime 2 yıl içinde ingilizcemi B1-B2 seviyesine çıkartabilir miyim?

Şunu da eklemem lazım ben bu yıl bir çok yabancı dizi izledim ve onları anlayabiliyorum.
Yazma problemim de yok. Ama kelimelerde eksiklerim olduğunun farkındayım ve konuşma eksikliğim de mevut. Zaten çoğu insan konuşamaz bende onlardanım.

Araştırmalarıma göre bir kaç kitap önerisi buldum reader at work 1 ve reader work 2. Bir çok kişi bunlarla kendini ilerletmiş. Acaba bende bunlardan alsam bir kaç seviyeli ingilizce hikaye kitabı alsam ve bunlara ek olarak videolar izlesem işe yarar mı ?

Çok soru sordum değil mi ?
Sizlerin yorumları,fikirleri benim için çok önemli hatta özelden konuşabileceğim birileri varsa instagramdan da konuşabiliriz. (@dblogu1212)

Şimdiden hepinize teşekkür ederim.

11 yorum:

  1. Canım blogumda bıraktığın yorumu da cevaplamıştım buraya da yazmak istedim :) bir yıl içerisinde hem B1 hem de B2 seviyesini çok rahat tamamlarsın. Bence fırsatın varsa halk eğitime yazıl derim ben de sertifika için gitmiştim ama çok iyi konuşmaya teşvik ediyorlar. Çok rahatsın orada verdiği ödevler önerilen kitaplar fotokopiler falan süper. Ama yüksek lisans için B1 ve B2 sana yetmeyecektir. Bildiğim kadarıyla yabancı dil sınavlarına girmen gerekiyor Türkiye'de olduğu gibi. YDS tarzı sınavlar var. Bunun içinde B1 yeterli değil. B1 ve B2 yi tam anlamıyla bitirmiş olsan da pratik kelime çalışmaları yapmak gerek. Ve sen o ülkede olacağın için daha da iyileştirmen gerek ingilizcenin. Akademik anlamda çok lazım. Şuan 3. sınıfsın madem şimdi kendin B1 e başla derim. İkinci dönem halk eğitim olayını araştır b2 için çok yardımcı olacaktır. 4. sınıfta da YDS'ye girerek kendini geliştirmeye çalış bu dil konusunda :*

    YanıtlaSil
  2. Canım İnan vaktim olsa giderim ama sabah 8 aksam 8 çalışıyorum sadece pazar günleri boşum bir günlükte kurs olmuyor maalesef bende kendi kendime ilerletmek istiyorum. Evet canım gideceğim ülke de ietls toefl sonucu istiyorlar ama 6.5 oda rahatça olacak bir puan gibi çokta yüksek istemiyorlar. En azından b2 tam anlamıyla bitirip gidersem orada da bir kursa vs gidebilirim çokta iyi olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim bildiğim toefl dan 75-80 aralığında alırsan ietls 6.5 bulabilir ancak. YDS saçmalığı ile aynı düzene sahipse mezuniyetten sonra bir yıl kursa ayırmanı tavsiye ederim. Böylelikle tam donanımlı olur. Çünkü yds de bile 65 alabilmek için kendimi parçalıyorum şuan B1'i tamamen vermiş olmama rağmen. İstikrarlı bir çalışma gerek ve ingilizceyi seviyorsan her şeyi yaparsın. Ben sevmediğim için eziyet geliyor bana :D nisan ayına kadar b1, b2 ve yds yi bitirmek zorundayım

      Sil
    2. Canım sana nereden yazsam hemen görürsün diye bilemediğime yorum olarak göndereyim dedim. Yayınlamasan da olur yani. bak burada eşdeğerlik sistemleri var. Bunları incele bir güzel sonra kaçar soru yapman gerektiğinin hesabını kolayca yapabilirsin.
      http://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2016/GENEL/EsdegerlikTablosu29012016.pdf

      Sil
    3. çok sağol canım benim hemen bakıyorum

      Sil
    4. rica ederim kuzucum mail adresimi bırakıyorum istediğin zaman mail atabilirsin bu konuyu masaya yatıralım erkenden başlaman çok iyi olacak :*
      sinem3960@gmail.com

      Sil
  3. Tebrik ederim işletme 3.sınıf öğrencisi olduğun ve dgsyi başarabildiğin için ^^
    Ben de seninle aynı dertten muzdaribim hayırlısı umarım bir çözüm bulabilirsin ^^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım umarım canım konuşuyorum bir kaç kişiyle ona göre bir başlangıç yapacağım

      Sil
  4. Yukarıdaki kitapları hiç duymadım ve görmedim ama ben ELS'in kitapları ile öğrendim İngilizce'yi. Size önerim, kelime ezberleyin,çalışın, elinizden geldiği kadar İngilizce diline maruz bırakın kendinizi. Ayrıca A2 seviyesindesin ama uygulama olarak Duolingo'yu ben çok seviyorum, belki sizin için basit kalabilir tam bilemiyorum, ben İspanyolca öğreniyorum çünkü. Ayrıca Youtube'da Voscreen adı altında videolar var. O videolarla hem eğlenceli bir şekilde vakit geçirip hem de kelime dağarcığınızı geliştirebilirsiniz. Söyleyeceğim en önemli şeyse, çalışmak çalışmak çalışmak :)

    YanıtlaSil
  5. 1 yıl içerisinde ben kendimi B1 e yükselttim . sende yapabilirsin :). yabancı dizileri ingilizce alt yazılı izle . böylece hem kelimeleri hemde cümle kurulumunu görüyorsun :) faydalı oluyor canım

    YanıtlaSil
  6. Great post! My English is not perfect, but I'm working on it))
    Have a good new week!
    www.recklessdiary.ru

    YanıtlaSil