3 Aralık 2016 Cumartesi

Paraben Nedir? Paraben Bulunmayan 5 Marka-Ürün


Paraben Nedir ?

Parabenilaç ve kozmetik sektöründe kullanılan koruyucu bir kimyasal maddedir. 
Bu bileşikler ve tuzlar özellikle bakterisid ve fungusit özellikleri nedeniyle kullanılır. 
Şampuan, saç kremi, nemlendirici krem, tonik, deodorant, parfüm, tıraş jeli, bronzlaşma kremi, makyaj malzemeleri, güneş koruyucusu ve diş macununda bulunur.





  • Parabenler, para-hidroksibenzoik asitin esterleri olup, adını buradan almıştır.
  •  Yaygın parabenler, metilparaben (E numarası E218), etil paraben (E214), propilparaben (E216),bütilparaben ve heptilparaben (E209) kapsamaktadır. 
  • Daha az yaygın olarak parabenler izobütilparaben, izopropilparaben, benzilparaben ve onun sodyum tuzu olarak bulunmaktadır.
  • Parabenin genel yapısı sayfanın sağ üstünden belirtilmiş olup, R ile gösterilen kısım metil, etil, propil ve bütil gibi alkil gruplarını belirtmektedir.

Alacağımız ürünlerde dikkat etmemiz gereken noktalar;

  • Alacağımız ürünlerin içeriğine göz gezdirmeliyiz. “İçindekiler” kısmını okumalıyız.
  • Alabiliyorsak organik ürünler tercih etmeliyiz.
  • Aldığımız ürünlerdeki üretim ve son kullanım tarihlerine dikkat etmeliyiz.
  • Şampuan, krem, duş jeli gibi ürünlerin kapağının açık bırakılmaması gerekmektedir.
  • Kozmetikleri başkalarıyla paylaşmanın mikrop ve hastalıkları da paylaşmak anlamına geldiğini unutmamalıyız.
  • Özellikle krem sürmeden önce ellerimizi yıkamalıyız
  • Cilt bakımı için kullanılan ürünleri aşırı miktarda kullanılmaması gerekir.

Birçok kozmetik ürün içerisindeki koruyucular sebebiyle yaklaşık olarak 3 yıl süreyle bozulmadan saklanabilmektedir. Eski kozmetik ürünlerini atın, 

Paraben İçermeyen 5 Marka ve ürünler
HASK şampuan

Garnier Saf ve Temiz 3ü 1 arada


Garnier Makyaj Temizleme Suyu

 Cyrene Ürünleri

Farmasi Kozmetik Ürünleri 


Siz bu konu hakkında neler düşünüyorsunuz ?
İsterseniz paraben vs. zararları kimyasalları içermeyen ürünler hakkında ayrı bir seri başlatabilirim.
Bence çok faydalı olacağını düşünüyorum.

10 yorum:

  1. farmasi markasında paraben olmadığını duymuştum :) rahatlıkla kullanıyorum o yüzden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende farmasiyi severek kullanıyorum :)

      Sil
  2. Adsız3.12.16

    Ah o parabenler yok mu :( güzel değinmişsiniz. emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol canım bilinçlenelim en azından :)

      Sil
  3. Merhaba faydalı bir yazı olmuş takibe aldım blogumada beklerim sevgiler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkürler canım bende bakıyorum hemen :)

      Sil
  4. pek dikkat etmiyordum ama artık yavaş yavaş dikkate almaya başladım bu paraben işini..garnier ve cyerene zaten en sevdiğim markalardan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bende artık ister istemez dikkat eder oldum. Evde içerisinde paraben olanları atmaya çalışıyorum.

      Sil
  5. parabene hayır diyorum diğer zararlılara da özellikle alüminyumlu koltuk altı sticklerine dikkat nolur dikkat yani

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben koltuk altı roll onu kullanmıyorum allahtan :( onun hakkında da yazı yazabilirim

      Sil